• images

  • images 1
  • images 2

Wygląd biura ma wpływ na wizerunek firmy

 

segregatoryPoznań to prężnie rozwijające się miasto w wielu dziedzinach przemysłu i gospodarki. Nic więc dziwnego w tym, że co jakiś czas w sercu Wielkopolski powstają nowoczesne i innowacyjne biurowce, które przeznaczane są pod wynajem dla znanych i renomowanych firm. Każdy właściciel szanującej się spółki chce, by jego biuro było nie tylko nowoczesne, ale również wprawiające w zachwyt każdego klienta czy nawet pracownika. Pozostaje jednak pytanie, jakie czynniki mogą wpłynąć na taki odbiór pomieszczenia biurowego. Na zdrowy rozum wydaje się przecież, że powierzchnie biurowe zazwyczaj są bardzo surowe, a ich jedynym przeznaczeniem jest stworzenie warunków do sukcesywnej pracy. I tutaj właśnie tkwi pewien szkopuł, który od pewnego czasu daje o sobie znać. Niegdyś właściciele firm nie zawracali sobie głowy tym, w jakich warunkach pracują podwładni czy jak wygląd pomieszczeń biurowych wpływa na klienta, gdy ten przychodzi na spotkanie. W ostatnich latach takie myślenie uległo diametralnej zmianie. Co na to wpłynęło? Przede wszystkim wszystko to, co kryje się pod hasłem „wizerunek firmy”.

 Co ukrywa się pod pojęciem wizerunek firmy

Pojęcie, o którym mowa wyżej pojawiło się w polskich realiach stosunkowo niedawno. Przede wszystkim ze względu na to, iż wcześniej prowadzenie własnej firmy podlegało ścisłej kontroli państwa. Mowa oczywiście o czasach, w których władzę w Polsce sprawowali komuniści. Do końca lat osiemdziesiątych ubiegłego wieku zwracano więc uwagę wyłącznie na wykonywanie usług i handel produktami. Mowa o jakiejkolwiek rywalizacji czy podkreślaniu swojego wizerunku wśród społeczeństwa nie była po prostu możliwa. Zazwyczaj dlatego, że żadnej konkurencji w Polsce nie było. W latach dziewięćdziesiątych wszystko zaczęło się zmieniać – głownie na skutek prywatyzacji. Ostatecznie dziś na rynku funkcjonuje wiele firm w bardzo różnorodnych branżach. Fakt ten spowodował, że spółki zaczęły ze sobą rywalizować. W efekcie końcowym konsument i klient zwraca dziś uwagę nie tylko na jakość, ale także na image, który dana firma sobie wykreuje. Decydującym czynnikiem jest przede wszystkim to, gdzie dana firma jest zlokalizowana. Dla przykładu potencjalny klient nie znając dwóch firm, szybciej zdecyduje się na skorzystaniu z usług tej działalności, która wynajmuje nowoczesne lokale, niż tej, która swoją siedzibę ma w starym i niezwracającym na siebie uwagi biurowcu. Stąd też tak duże zainteresowanie firm nowoczesnymi i innowacyjnymi budynkami, które firmy deweloperskie stawiają z przeznaczeniem lokali na wynajem.

Nowoczesne biurowce świadczą o renomie firmy

biznesmeniPrzeciętny konsument myśli bardzo jednowymiarowo i kojarzy ze sobą fakty w najprostszy sposób. Jeśli mamy firmę i jej lokalizacja znajduje się w miejscu takim jak lokale, musi to być renomowana spółka, która świadczy wysokiej jakości usługi. Właściciele firm dokładnie zdają sobie sprawę z tego, jaki jest schemat myślenia pojedynczego klienta. To właśnie dlatego budowa biurowców jest dziś tak potrzebna. Gdy tylko nowoczesny obiekt powstanie, chętnych na wynajem pomieszczeń jest zazwyczaj więcej niż potrzebnego metrażu. Należy więc z góry interesować się danym projektem i w miarę możliwości zarezerwować dla siebie odpowiedni lokal. Warto również zwrócić uwagę na fakt, iż pomieszczenia w biurowcach budowane są bardzo praktycznie. Chodzi tu mianowicie o tak zwaną przestrzeń otwartą – z języka angielskiego open space. Powyższe zastosowanie polega z grubsza na tym, iż wielką przestrzenią można zarządzać w różny sposób. Przez jakiś czas dwa pokoje mogą być od siebie oddzielone i reprezentować dwie różne firmy, by potem w łatwy sposób usunąć ścianę i stworzyć jedno duże pomieszczenie.

Warto zadbać o reklamę

Dwudziesty pierwszy wiek przyniósł ze sobą wiele zmian. Szczególnie w zakresie zarządzania wszelkiego typu przedsiębiorstwami. Ważny jest oczywiście wspomniany wcześniej wizerunek firmy. Ale nie tylko. Na jej renomę wpływa również sukcesywna reklama. Istnieje kilka sposobów, by zaistnieć w świadomości klientów. Niewątpliwie najlepszą reklamą jest świadczenie dobrych usług, które pozostaną w pamięci klientów. Ci z kolei przy nadarzającej się okazji polecą firmę, która zapewniła im skuteczną realizację projektu czy zaoferowała dobrej jakości produkt. Inną szansą na sukcesywną reklamę jest zatrudnienie profesjonalnej agencji reklamowej czy założenie strony internetowej. Warto bowiem dodać, że wielu potencjalnych klientów szuka konkretnych usług czy produktów właśnie w sieci.

Wydaje się więc, że nowoczesne pomieszczenie rzeczywiście wpływa na to, jak daną firmę postrzegają klienci. Nic w tym dziwnego, bowiem każdy konsument chce być obsłużony nie tylko przez profesjonalnego pracownika, ale również w profesjonalnie przygotowanym do spotkania z klientami miejscu. Ilość powstających biurowców wciąż jest dzisiaj niewystarczająca, a zainteresowanie firm tego typu obiektami ciągle rośnie. Zgodnie z przewidywaniami deweloperów, przez długi czas taki stan rzeczy z pewnością się utrzyma.

 

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież